Franciza

Rețeta de succes anti-pandemie

Rețeta de succes anti-pandemie – Franciza Bella Italia Pizza Express și rețeta sa de succes funcționează perfect și pe timp de pandemie.

Nu e ușor, în aceste vremuri, să deschizi un business în domeniul HoReCa. Trebuie să ai mult curaj sau doar o rețetă de succes cum este cea a francizorului Iulian Zamfir, care deține o rețea de peste 20 de pizzerii în sistem de franciză. Ce determină succesul acestui concept de afacere și care sunt beneficiile pentru francizați ne spune astăzi chiar fondatorul său.

Pe timp de pandemie, cele mai multe unități HoReCa au închis porțile și așteaptă zile mai bune. Rețeaua de franciză Bella Italia Pizza Express a continuat însă să se extindă la nivel național. Ne puteți spune care sunt locațiile deschise anul acesta?

Anul acesta s-au descris peste 20 de locații, în toată țară, cum sunt cele din Piatra-Neamț, Roman, Târgu Secuiesc, Comănești, Tecuci, Câmpina, Târgoviște, Râmnicu-Vâlcea, Craiova, Slatina. Acest lucru demonstrează încă o dată succesul conceptului nostru de franciză.

Ce ingrediente stau la baza succesului acestui concept de afacere?

Unul dintre cele mai importante ingrediente” este chiar echipa, iar în cazul rețelei de franciză Bella Italia, vorbim de o echipă consolidată de profesioniști, francizați și angajați ai francizaților, care au fost instruiți la Școala Bella Italia – Școala națională de excelență în industria ospitalității, care se remarcă prin performanțe tehnologice de înaltă calitate, asigurând astfel un nivel ridicat al serviciilor din punct de vedere al grijii față de client. În rețeaua Bella Italia, am creat standarde ridicate de servire a clienților, din punct de vedere al promptitudinii serviciilor, prospețimii produselor și flexibilității în satisfacerea cerințelor. Acestea reprezintă ingrediente esențiale ale rețetei de succes anti-pandemie, care ne ajută să funcționăm cu succes și în aceste vremuri grele. Un aspect pe care l-am avut în vedere întotdeauna când am deschis locații noi este amplasamentul, pentru că acesta, de cele mai multe ori, va influența considerabil fluxul de clienți și, implicit, nivelul veniturilor. Datorită amplasării locațiilor Bella Italia Pizza Express în zone aglomerate, cu trafic ridicat, ne permitem să pregătim pizza la flux continuu, astfel încât clienții nu sunt nevoiți să aștepte. Faptul că avem permanent pregătite câteva tipuri de pizza permite clientului să-și aleagă felia preferată pentru doar 6 lei sau chiar să-și creeze singur o variantă de pizza, pe care noi o numim Pizza Mozaic, pentru că arată ca un preparat ornamental cu 4 modele diferite de pizza, la care clientul poate adăuga și diverse topping-uri, în funcție de preferințe. Practic, oferim clientului posibilitatea de a-și personaliza produsul achiziționat, iar acest serviciu fidelizează clientela. Odată ce clientul a decis care este pizza preferată, poate comanda o pizza pentru toată familia sau “Pizza Grande” – vedeta Bella Italia – cea mai mare pizza și poate cea mai bună din România, cu un diametru de 50 de cm.

Un alt ingredient care ne asigură fidelitatea clienților este faptul că Bella Italia oferă garanția calității în toată rețeaua națională. Standardul de calitate al serviciilor și al preparatelor trebuie menținut fără echivoc în fiecare locație francizată, pentru că un client Bella Italia trebuie să beneficieze de același preparat proaspăt și să fie servit la fel de repede, fie că este într-o locație din București, fie că este într-o locație din Târgoviște. Iar de acest lucru este conștient atât francizorul, cât și actualii francizați, pentru că un brand profesionist funcționează ca un magnet care ține clienții aproape.

Care considerați că este profilul ideal al antreprenorului care își deschide o franciză Bella Italia în aceste vremuri?

Profilurile clienților pe care Bella Italia îi caută variază de la tineri absolvenți care vor să înceapă o afacere și se pot ocupa personal de ea și până la cuplurile care au avut sau nu experiență antreprenorială anterior, însă vor să înceapă o afacere mult mai sigură, beneficiind de umbrela unui brand. Între cele 2 extreme, pot fi, de asemenea, foștii angajați din corporații multinaționale, care au un buget disponibil și doresc să înceapă o afacere pe cont propriu sau actualii antreprenori care au spații cu vad comercial, însă desfășoară o activitate comercială cu profitabilitate scăzută și intenționează să se reprofileze. Profitabilitatea Bella Italia este de peste 20%, iar vânzările de pizza sunt în topul vânzărilor HoReCa. Desigur, ne dorim – ca parteneri – chiar și antreprenori care dețin deja pizzerii, însă vor să se “reinventeze”și să intre în familia Bella Italia, adoptând un sistem de vânzare și un branding modern și bucurându-se astfel de avantajele francizei și de succesul deja confirmat al rețelei naționale.

Cei care au lucrat în corporații își pot schimba stilul de muncă și de viață cu o investiție care consider că este rezonabilă, de 35.000 de euro, pentru o locație Bella Italia Pizza Express de 30-40 m.p. Este de reținut faptul că perioada de recuperare a investiției este de aproximativ 18 luni, iar profitabilitatea este de peste 20% din cifra de afaceri.

În cazul unui business de familie, – și aici pot da exemplu locația de la Piatra Neamț – randamentul investiției crește cu minimum 10% pentru că antreprenorii sunt direct implicați în activitate.

Formatul locației Bella Italia pare a fi de mare ajutor pe timp de pandemie pentru că oferă protecție atât clienților, cât și angajaților. Ne puteți spune ce investiții s-au făcut pentru a funcționa conform reglementărilor legale?

Investițiile au fost minime pentru că ne ajută foarte mult conceptul în sine. Aproape toate locațiile beneficiază de terase pentru vară și iarnă, ceea ce s-a pliat perfect pe actualele reglementări legale. În plus, s-au luat măsuri la nivel de rețea de franciză, cum ar fi montarea panourilor din plexiglas în interior, folosirea soluțiilor pentru protecția mâinilor, a mânușilor și măștilor de protecție pentru angajați, reglementarea accesului în locație astfel încât să se păstreze distanța socială. De asemenea, faptul că, în cele mai multe locații, se asigură și serviciile de take-away și delivery, ne ajută să funcționăm perfect în această perioadă. În rest, după cum am menționat, conceptul afacerii și al locației constituie în sine rețeta de succes anti-pandemie.

Știu că dețineți un ingredient secret care asigură succesul afacerii într-o mare proporție. Deși este oarecum secret, ne-ați putea da totuși câteva indicii?

Nu vă referiți cu siguranță la ingredientele care fac din pizza Bella Italia o gustare delicioasă – pentru că, într-adevăr, mă pot mândri cu o rețetă de blat unică și o savoare deosebită a pizzei cu blat pufos la interior și crocant la exterior. Există într-adevăr un anume ingredient secret, însă pe acesta îl voi împărtăși doar francizaților.

Ne puteți spune ce acoperă investiția într-o franciză Bella Italia și ce așteptări ar trebui să aibă un francizat?

Pachetul de franciză include în primul rând toată documentația necesară pentru a funcționa optim din toate punctele de vedere (economico-financiar, juridic, resurse umane, marketing, operațional etc.). Astfel, francizatul face economie de timp și de resurse financiare și, în același timp, este sigur că documentele folosite sunt validate prin experiența națională de peste 15 ani a francizorului. Francizații vor beneficia de proiecte tehnice validate anterior – conforme cu normele legale în vigoare ale Direcției Sanitar-Veterinare, regulamentul intern de funcționare al locației, tipizate pentru contractele de muncă, fișele de post, declarațiile privind protecția datelor personale, precum și alte documente care, în mod normal, ar solicita multe resurse unui antreprenor care se află la început de drum și nu beneficiază de susținere.

Pachetul de franciză în valoare de 35.000 de euro mai include utilaje, mobilier, sistem informatic și de gestiune, sistem de ventilație, sistem de securizare a locației, amenajarea interioară, signalistică, seturi inițiale de echipamente și consumabile pentru o locație cu suprafață de 30-40 m.p. În plus, francizorul aduce toate materiile prime la locația francizatului, de 2 ori pe săptămână, oriunde în România, inclusiv alte consumabile brand-uite cum ar fi șervețele, cutii de pizza de diverse mărimi, pungi și echipamente de lucru branduite, precum tricouri, șepci și șorțuri.

Printre avantajele pe care le prezintă sistemul de franciză Bella Italia sunt procesele de lucru standardizate și eficientizate, materiile prime asigurate și controlate, un plan de marketing centralizat și cu impact mult mai mare, dar și instruirea de care francizații și angajații acestora beneficiază în cadrul Școlii Bella Italia. Și nu mă refer doar la instruirea inițială, pentru că se fac și instruiri periodice sau la cerere, cu instructorii autorizați ai francizei, care asigură asistență profesională și tehnică de câte ori este nevoie, inclusiv atunci când apare un produs nou în rețea, moment în care echipa de instructori va face instructajul aferent, în fiecare locație. Pachetul de franciză prevede și un plan de fidelizare al angajaților – PFA, precum și un plan de fidelizare a clienților – PFC, precum și multe alte instrumente de lucru care vor facilita și sprijini activitatea francizaților noștri.

Deși poate părea unora puțin invaziv, francizații vor fi auditați periodic pentru că francizorul trebuie să se asigură că standardele de lucru sunt respectate în toată rețeaua de franciză, însă, dacă ne gândim puțin, e ușor de înțeles că, tocmai acest control riguros și constant va asigura succesul afacerii tuturor francizaților.

Florentina Pene – Redactor articole online